Απάντηση στην Κοινοβουλευτική Ερώτηση υπ’ αριθμ. 2808/25.10.2018 Βουλευτή κ. Νικόλαο Ι. Νικολόπουλο.

Πάγια πολιτική της ΕΕ στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών είναι η προώθηση της σύναψης συνολικών συμφωνιών κοινού αεροπορικού χώρου με τρίτες χώρες, ιδιαίτερα δε μετά την υιοθέτηση της «Αεροπορικής Στρατηγικής για την Ευρώπη» (7/12/2015) από την Ε. Επιτροπή.

Στο πλαίσιο της εν λόγω Στρατηγικής, το Συμβούλιο Μεταφορών (7/6/2016) χορήγησε στην Ε. Επιτροπή εντολή διαπραγμάτευσης για τη σύναψη Συμφωνίας Κοινού Αεροπορικού χώρου με την Τουρκία. Έως σήμερα έχουν διεξαχθεί τέσσερις γύροι διαπραγματεύσεων μεταξύ Ε. Επιτροπής και Τουρκίας, ενώ ο πέμπτος γύρος προγραμματίζεται τον Ιανουάριο 2019. Η υπό διαπραγμάτευση συμφωνία επιδιώκει ακριβώς να ενθαρρύνει την Τουρκία να υιοθετήσει και εφαρμόσει το ενωσιακό κεκτημένο στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας, καλύπτοντας μια ευρεία σειρά θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων κίνησης, του θεμιτού ανταγωνισμού, των χρονοθυρίδων (slots), των επενδύσεων σε αεροπορικές εταιρείες αλλά και της εναέριας ασφάλειας (aviation safety), η οποία συνιστά υψηλή προτεραιότητα και για την Ελλάδα. Η χώρα μας, επίσης, έχει εκφράσει πλειστάκις τη θέση ότι στηρίζει την προοπτική μίας Συμφωνίας Κοινού Αεροπορικού Χώρου ΕΕ-Τουρκίας διότι προϋποθέτει, από την πλευρά της Τουρκίας, την πλήρη υιοθέτηση και εφαρμογή του ενωσιακού κεκτημένου στον τομέα της πολιτικής αεροπορίας.

Επισημαίνεται, τέλος, ότι ο τομέας των αεροπορικών μεταφορών δεν υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής της Συμφωνίας Τελωνειακής Ένωσης ΕΕ-Τουρκίας.

Καθ’ ύλην αρμόδιο για θέματα αεροπορικών μεταφορών είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στο οποίο και παραπέμπουμε.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός

Γιώργος Κατρούγκαλος

14 Νοεμβρίου, 2018