Απάντηση στην υπ’ αριθ. 2234 από 05.10.2018 Ερώτηση του Βουλευτή κ. Δημητρίου Κ. Καμμένου.

Όπως είναι γνωστό, η χώρα μας υποστηρίζει την εδαφική ακεραιότητα, την ανεξαρτησία και κυριαρχία της Ουκρανίας και ακολουθεί πολιτική μη αναγνώρισης της παράνομης προσάρτησης της Κριμαίας. Συνεπεία του γεγονότος αυτού, η αρμοδιότητα για την εξέταση αιτημάτων θεωρήσεων κατοίκων της Αυτόνομης Δημοκρατίας της Κριμαίας και της πόλης της Σεβαστούπολης ανήκει στις αρμόδιες Προξενικές Αρχές της Ουκρανίας, όπως συνέβαινε και πριν την προσάρτηση της Αυτόνομης Δημοκρατίας της Κριμαίας και της πόλης της Σεβαστούπολης στην Ρωσική Ομοσπονδία.

Η πρακτική αυτή συναφώς με τις θεωρήσεις εισόδου, η οποία ακολουθείται για τους προεκτεθέντες λόγους, με βάση και τον σεβασμό της χώρας στο Διεθνές Δίκαιο και τα ισχύοντα περί θεωρήσεων σε πλαίσιο Schengen δεν συνιστά «απαγόρευση εισόδου στην χώρα μας των κατοίκων της Κριμαίας».

Επιπροσθέτως, θα πρέπει να σημειωθεί ότι πλέον οι κάτοχοι ουκρανικών βιομετρικών διαβατηρίων, άρα και όσοι κάτοικοι της Κριμαίας τα διαθέτουν, δύνανται να ταξιδεύσουν στον χώρο Schengen άνευ θεωρήσεων.

Η Ελληνική Κυβέρνηση συνδράμει τους ομογενείς, με όσα μέσα διαθέτει, σεβόμενη το διεθνές δίκαιο και τις συμβατικές υποχρεώσεις της. Σε ό,τι δε αφορά την χορήγηση θεωρήσεων σε Ρώσους πολίτες, η χώρα μας χορηγεί από τις Αρχές της στην Ρωσική Ομοσπονδία πολύ μεγάλο αριθμό θεωρήσεων, γεγονός που είναι ενδεικτικό της σημασίας που αποδίδει η χώρα μας στην ύπαρξη θετικού κλίματος συνεργασίας με τη Ρωσία.

Ο Αναπληρωτής Υπουργός

Γιώργος Κατρούγκαλος

23 Οκτωβρίου, 2018