Απάντηση στην υπ’ αριθμ. 4675 από 9/12/2013 Ερώτηση του Βουλευτού κ. Τέρενς-Νικολάου Κουίκ, αναφορικά με τη μεταστέγαση του Γραφείου Ελληνικής Προεδρίας στην Ε.Ε.

1.    Με την κατατεθείσα Ερώτηση επαναφέρεται, ως θέμα, η μίσθωση χώρου για τις ανάγκες δράσης της Ελληνικής Προεδρίας. Το ζήτημα έχει καλυφθεί στο πλαίσιο ιδίου περιεχομένου Ερώτησης , για την οποία έχει δοθεί απάντηση, από 5-12-2013, κατά τρόπο απόλυτα σαφή και αναλυτικό.
2.    Στο πλαίσιο της νέας Ερώτησης η αναφορά σε «συνεργασία» των συναρμοδίων Υπηρεσιών - Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας και Κτηματικής Υπηρεσίας Αθηνών- με το ΥΠΕΞ , προκειμένου να μισθωθεί το συγκεκριμένο ακίνητο, κάθε άλλο παρά ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
3.    Αντίθετα, οι Υπηρεσίες αυτές κατέβαλαν εξαιρετική προσπάθεια τόσο για την εξεύρεση, εν μέσω προσφερομένων ακινήτων,  (μεταξύ των οποίων και το Μέγαρο Αρβανίτη με αιτούμενο μίσθωμα 10.000 ευρώ μηνιαίως), της πλέον συμφέρουσας και λειτουργικής λύσης για την περίπτωση, όσο και για να κινηθεί η όλη διαδικασία σε απόλυτο πλαίσιο νομιμότητας.
4.    Η απόφαση για την ανάγκη μίσθωσης επί πλέον χώρου για τις ανάγκες της Προεδρίας  ελήφθη στο πλαίσιο ευρείας συσκέψεως των συναρμοδίων , που έλαβε χώρα στο ΥΠΕΞ την 1η Απριλίου 2013, προ της αναλήψεως των καθηκόντων μου ως ΥΠΕΞ, οπότε και είχε δοθεί εντολή για άμεση εξεύρεση και ενοικίαση χώρου, διαδικασία η οποία συνεχίσθηκε  στο πλαίσιο των υφισταμένων αναγκών .
5.    Το ακίνητο επελέγη με γνώμονα το ύψος του μισθώματος, που απεδείχθη το πλέον συμφέρον από όλα όσα προτάθηκαν (4.000 ευρώ μηνιαίως) , συνεκτιμωμένου του γεγονότος ότι έφερε ήδη τις απαραίτητες ηλεκτροτεχνικές υποδομές και ευρίσκεται δίπλα από το σύνολο των κτιριακών συγκροτημάτων του ΥΠΕΞ.
6.    Η ανάμειξη του Υπουργείου Οικονομικών στο θέμα είναι σε όλες τις κρατικές  μισθώσεις  απαραίτητη , δεδομένου ότι οι αρμόδιες προς τούτο Υπηρεσίες (Κτηματική Υπηρεσία Αθηνών, Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας) υπάγονται και ελέγχονται από αυτό.
7.    Συνοψίζοντας, υπογραμμίζεται ότι, τόσο το ΥΠΕΞ, όσο το ΥΠΟΙΚ αλλά και οι συναρμόδιες και σε αυτό υπαγόμενες Υπηρεσίες, κινούνται απόλυτα στο γράμμα και το πνεύμα του νόμου με μοναδικό γνώμονα την εξασφάλιση του συμφέροντος του  Ελληνικού Δημοσίου.
8.    Ο προϋπολογισμός του Γραφείου Ελληνικής Προεδρίας καλύπτει ένα ευρύτατο φάσμα αναγκών και υποχρεώσεων, οι οποίες προκύπτουν από τις αυξημένες απαιτήσεις που χαρακτηρίζουν την διοργάνωση κάθε Προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε.
9.    Επισημαίνεται, ότι από τον προϋπολογισμό του Γραφείου Ελληνικής Προεδρίας καλύπτονται οι ανάγκες όχι μόνο του ίδιου του Γραφείου ή του ΥΠΕΞ, αλλά και ανάγκες άλλων δημοσίων φορέων οι οποίες σχετίζονται με την διεξαγωγή της Ελληνικής Προεδρίας του Συμβουλίου της Ε.Ε. (Υπουργείων, Περιφερειών κ.λ.π.)
10.    Επισυνάπτεται ο Προϋπολογισμός Οικονομικού Έτους 2013 του Γραφείου Ελληνικής Προεδρίας στον οποίο περιλαμβάνεται η αναλυτική περιγραφή των καλυπτόμενων αναγκών, καθώς και πίνακας πιστώσεων της Ελληνικής Προεδρίας για το Οικονομικό Έτος 2014 (κωδικός 790).

9 Δεκεμβρίου, 2013