Όπως έχω επισημάνει και στο παρελθόν, η προάσπιση των δικαιωμάτων και των συμφερόντων των Ελλήνων που βρίσκονται ή μετακινούνται στην αλλοδαπή και η παροχή κάθε εφικτής συνδρομής αποτελεί σημαντικό μέρος της αποστολής του Υπουργείου Εξωτερικών, το οποίο προβαίνει, αναλόγως με τα δεδομένα εκάστης περίπτωσης, στις δέουσες ενέργειες προς τις αρμόδιες αρχές.
Υπενθυμίζεται, εν γένει, ότι η είσοδος αλλοδαπών στην Επικράτεια ενός Κράτους αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του Κράτους αυτού. Ο κατάλογος ανεπιθύμητων αλλοδαπών ο οποίος τηρείται από τις εκάστοτε κρατικές αρχές, κατά κανόνα δεν κοινοποιείται σε τρίτες χώρες ούτε υφίσταται υποχρέωση προς τούτο. Το ίδιο ισχύει και για τις ελληνικές αρχές, οι οποίες δεν έχουν την υποχρέωση να κοινοποιούν σε τρίτες χώρες αντίστοιχους καταλόγους ανεπιθύμητων αλλοδαπών.
Ως γενικός κανόνας στις διακρατικές σχέσεις, σε περίπτωση που κάποιος αλλοδαπός ενημερωθεί ότι συγκαταλέγεται σε κατάλογο ανεπιθύμητων αλλοδαπών, έχει δικαίωμα να χρησιμοποιήσει τα διαθέσιμα εσωτερικά ένδικα μέσα προκειμένου να επιδιώξει τη διαγραφή του από τον οικείο κατάλογο.
Ειδικότερα, η προ εβδομάδων πολύωρη και αναίτια καθυστέρηση της έγκρισης εισόδου στην Τουρκία του Περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας, κ. Τζιτζικώστα, που είχε ως αποτέλεσμα την επιστροφή του στην Ελλάδα, δεν αφορούσε, τουλάχιστον σε τεχνικό επίπεδο, απαγόρευση εισόδου.
Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΝΙΚΟΣ ΔΕΝΔΙΑΣ
18 Νοεμβρίου, 2022