Άρθρο του Γενικού Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας και Προέδρου της Enterprise Greece, Ι. Σμυρλή, στην ιστοσελίδα ‘reader.gr’ (24.03.2021)

Η Ελληνική Εταιρεία Επενδύσεων και Εξωτερικού Εμπορίου (Enterprise Greece), ο εθνικός φορέας για την προσέλκυση επενδύσεων στην Ελλάδα και την προώθηση των ελληνικών εξαγωγών και η eBay, ο παγκόσμιος ηγέτης στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου, έχουν συνάψει μια ολοκληρωμένη και καινοτόμο συνεργασία για να υποστηρίξουν τις ελληνικές εξωστρεφείς επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να εξάγουν μέσω της γνωστής ηλεκτρονικής πλατφόρμας και να προβληθούν παγκόσμια. Η συνεργασία αυτή λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης και εκσυγχρονισμού των εξαγωγικών επιχειρήσεων υπό την καθοδήγηση του Πρωθυπουργού κ. Κ. Μητσοτάκη.

Πρόκειται για μια στρατηγική σχέση, η οποία στοχεύει στην ολοκληρωμένη υποστήριξη και προώθηση των ελληνικών επιχειρήσεων, αξιοποιώντας ένα δίκτυο που αποτελείται από 190 αγορές ανά τον κόσμο και σχεδόν 200 εκατομμύρια καταναλωτές διεθνώς, μέσα από την επιτυχημένη πλατφόρμα της eBay. Η τελευταία, αναγνωρίζοντας τη δυναμική της ελληνικής αγοράς, αγκάλιασε την προσπάθεια αυτή και συνέδραμε με ένα σημαντικό πακέτο κινήτρων, παροχών και εκπαιδευτικών υπηρεσιών. Η ολοκληρωμένη αυτή δράση, αποτελεί μέρος της στρατηγικής της Enterprise Greece για το Εξωτερικό Εμπόριο που προβλέπει τη σύναψη κομβικών συνεργασιών με παγκόσμιους ηγέτες της διεθνούς αγοράς και την ανάπτυξη αλυσίδων αξίας σε σημαντικούς κλάδους της εγχώριας οικονομίας. Δεδομένου ότι ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι απαραίτητος πλέον για οποιαδήποτε εμπορική δραστηριότητα, και ειδικά την εξαγωγική, η επένδυση στο ηλεκτρονικό εμπόριο ήταν μονόδρομος, λαμβάνοντας υπ’ όψιν τις ριζικές αλλαγές στο παγκόσμιο και εγχώριο εμπόριο.

Η ολοκληρωμένη αυτή συνεργασία περιλαμβάνει μέχρι στιγμής 2 φάσεις, ενώ σχεδιάζεται και η 3η. Η πρώτη εστίασε σε ένα στοχευμένο πρόγραμμα υποστήριξης προς ελληνικές εταιρείες από εξειδικευμένους Συμβούλους Ανάπτυξης (Growth advisors) του αμερικανικού κολοσσού και από ομάδα ειδικών για ανάρτηση προϊόντων στα ηλεκτρονικά καταστήματα των συμμετεχόντων επιχειρήσεων. Συνοδευόταν από ένα πακέτο κινήτρων, όπως υψηλότερα μηνιαία όρια πωλήσεων σε τεμάχια / τζίρο σε σχέση με τα ισχύοντα, καθώς και δωρεάν συνδρομή σε προνομιούχο πακέτο συμμετοχής για 3 μήνες.

Από την εμπειρία υλοποίησης της α’ φάσης, οι 2 εταίροι, Enterprise Greece και eBay, είδαμε από κοινού ότι υπάρχουν μεγάλες ανάγκες εκπαίδευσης και διεύρυνσης της υποστήριξης στο ελληνικό οικοσύστημα. Ως εκ τούτου, η β’ φάση της συνεργασίας, έλαβε τη μορφή ενός καινοτόμου εκπαιδευτικού προγράμματος, το οποίο συνοδεύεται από εξατομικευμένες συμβουλευτικές υπηρεσίες και τεχνική υποστήριξη, για την επιτυχημένη ψηφιακή παρουσία των ελληνικών επιχειρήσεων στις παγκόσμιες ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Στη δεύτερη αυτή φάση, ανακοινώσαμε το Φεβρουάριο του 2021 τη δημιουργία της e-Exports Academy, μίας υπηρεσίας της Enterprise Greece με τη συνεργασία της eBay. Η ψηφιακή αυτή εξαγωγική Ακαδημία, απευθύνεται σε όλες τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των καταναλωτικών προϊόντων, ανεξάρτητα από την εμπειρία τους σε εξαγωγική δραστηριότητα και ηλεκτρονικά κανάλια πωλήσεων, οι οποίες επιθυμούν να διευρύνουν την πρόσβασή τους στις διεθνείς αγορές. Η εκπαίδευση για εκείνες τις εταιρίες που τελικά θα επιλεγούν και θα συμμετάσχουν, θα διεξαχθεί διαδικτυακά μέσα από σειρά σεμιναρίων και πρακτικών εργαστηρίων από έμπειρους εκπαιδευτές, που θα έχουν λάβει και ειδική κατάρτιση από στελέχη της eBay. Στο τέλος κάθε εκπαιδευτικού κύκλου, οι απόφοιτοι- εταιρίες, θα λαμβάνουν πιστοποίηση ολοκλήρωσης του κύκλου (EG-eBay diploma).

Στην 3η φάση της συνεργασίας μας με την eBay, διερευνούμε τη δυνατότητα παροχής πιο στοχευμένης υποστήριξης στην ανάπτυξη και λειτουργία των απαραίτητων υποδομών και διαδικασιών.

Η ανταπόκριση από τις ελληνικές επιχειρήσεις ήταν μέχρι στιγμής πολύ μεγάλη, καθώς πάνω από 400 παρακολούθησαν την ενημερωτική εκδήλωση για την e-Exports Academy, ενώ 177 υπέβαλαν αίτηση για τον 1ο κύκλο.

Αυτή η επιτυχία μας δίνει αισιοδοξία για να συνεχίσουμε να πορευόμαστε έτσι, δηλαδή με στρατηγική στόχευση, με πελατοκεντρική προσέγγιση και με υπηρεσίες που μπορούν να δώσουν προστιθέμενη αξία στους υφιστάμενους αλλά και εν δυνάμει εξαγωγείς.

26 Μαρτίου, 2021