Αποτελέσματα Διαγωνισμού Μαθητικού Δοκιμίου Ελληνικής Πρεσβείας
Ανακοινώθηκαν στις 17-3-2016 τα αποτελέσματα του Διαγωνισμού Μαθητικού Δοκιμίου Ελληνικής Πρεσβείας, που πραγματοποιήθηκε στις 4 Φεβρουαρίου 2016, και είχε ως θέμα την αντιμετώπιση του προσφυγικού προβλήματος.
Στο Διαγωνισμό συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από όλα τα Λύκεια (δημόσια και ιδιωτικά) και τις Τεχνικές Σχολές της Κύπρου. Μετά από ενδελεχή εξέταση όλων των δοκιμίων, η κριτική επιτροπή αποφάσισε για τα βραβεία και τους τιμητικούς επαίνους ως ακολούθως:
1ο Βραβείο: Μιχαέλλα Αλεξάνδρου, Γ’5 (Λύκειο Αρχ. Μακαρίου Γ’ Δασούπολης, Λευκωσία)
2ο Βραβείο: Σαλώμη Σταύρου, Γ’1 (Λύκειο Γεροσκήπου, Πάφος)
3ο Βραβείο: Ανδρέας Βοσκός, Γ’3 (Λύκειο Λινόπετρας, Λεμεσός)
1ος Έπαινος: Κλειώ Ευριπίδου, Γ’1 (Λύκειο Πολεμίου, Πάφος)
2ος Έπαινος: Κυριακή Πολίτη, Γ’3 (Λύκειο Αγ. Γεωργίου, Λάρνακα)
3ος Έπαινος: Στέλλα Παυλή, Γ’4 (Λύκειο Κολοσσίου, Λεμεσός)
Η επίδοση του α’ χρηματικού βραβείου ύψους €800, για τη μαθήτρια που πρώτευσε καθώς και ποσό, ύψους €600, για τη βιβλιοθήκη του σχολείου της, όπως επίσης και η επίδοση του β’ και γ’ βραβείου, ύψους €600 και €400 αντίστοιχα και των τιμητικών διπλωμάτων για τις μαθήτριες που έλαβαν έπαινο, θα πραγματοποιηθεί στην πρεσβευτική κατοικία σε ημερομηνία που θα ανακοινωθεί αργότερα.
Υπενθυμίζεται ότι από τους μαθητές ζητήθηκε φέτος να σχολιάσουν το ακόλουθο απόσπασμα: «Σε κατάσταση πανικού έχει περιέλθει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αντιμετωπίζοντας τη μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία της, με την αδυναμία να δώσει μια σοβαρή λύση στο προσφυγικό πρόβλημα. […] Όλα αυτά όμως δεν θα είχαν συμβεί, αν από την πρώτη στιγμή η Ευρωπαϊκή Ένωση αντιμετώπιζε το τεράστιο αυτό πρόβλημα ως πραγματική ένωση και όχι ως ένα συνονθύλευμα χωρών, όπου η καθεμιά ξεχωριστά προσπαθεί να απαλλαγεί από τις συνέπειες και να φορτώσει το βάρος στον διπλανό της». (Γιάννης Καρτάλης, Εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής», 31 Ιανουαρίου 2016).
Στο πλαίσιο αυτό, ζητήθηκε από τους διαγωνιζόμενους να αναπτύξουν τρόπους, με τους οποίους η Ευρωπαϊκή Ένωση πρέπει να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και τις συνέπειές του, έχοντας ως βάση τις οικουμενικές αξίες, τις οποίες κληροδότησε ο Ελληνισμός και οι οποίες αποτελούν τα θεμέλια του ευρωπαϊκού οικοδομήματος, ως υποδείγματος συμβίωσης και προόδου.