Δηλώσεις ΥΠΕΞ Δ. Δρούτσα και ΥΠΕΞ Μάλτας T. Borg μετά τη συνάντησή τους (Αθήνα, 27.4.2011)


Δ. Δρούτσας:
«Ελλάδα και Μάλτα ως χώρες με ζωτικά συμφέροντα στη Μεσόγειο έχουμε συγκλίνουσες απόψεις σε πολλά θέματα. Κοινή πρόκληση αποτελεί η πίεση που μπορεί να ασκήσει μία αύξηση των μεταναστευτικών ροών, από το Νότο προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Καμία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν πρέπει να επωμίζεται μόνη της αυτό το βάρος».

Βασικά σημεία:
Δ. Δρούτσας:
•    Ελλάδα και Μάλτα ως χώρες με ζωτικά συμφέροντα στη Μεσόγειο έχουμε συγκλίνουσες απόψεις σε πολλά θέματα.
•    Ένα τέτοιο θέμα το οποίο αντιμετωπίζουμε βεβαίως και με ανησυχία είναι οι εξελίξεις κατά μήκος της γειτονιάς μας από τη Βόρειο Αφρική έως τη Μέση Ανατολή.
•    Κοινή πρόκληση αποτελεί, για παράδειγμα, η πίεση που μπορεί να ασκήσει μία αύξηση των μεταναστευτικών ροών, από το Νότο προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Καμία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν πρέπει να επωμίζεται μόνη της αυτό το βάρος, και η Ελλάδα, όπως ξέρετε, επιδιώκει εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης την ενίσχυση της επίδειξης αλληλεγγύης σε αυτό το θέμα και τον επιμερισμό των βαρών, ιδιαίτερα μέσω της τροποποίησης του κανονισμού Δουβλίνο ΙΙ.
•    Κοινή πρόκληση αποτελεί, επίσης, η διαχείριση της ανθρωπιστικής κρίσης που εξελίσσεται στη Λιβύη. Η Ελλάδα μέσω της Κρήτης αλλά και η Μάλτα μπορούν να διαδραματίσουν εδώ σημαντικό ρόλο.
•    [επί ερώτησης για την άτυπη συνάντηση ΥΠΕΞ στην Κύπρο στις 29 τρ.:] Είναι νομίζω μία πολύ χρήσιμη και σημαντική πρωτοβουλία του Υπουργού Εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Μάρκου Κυπριανού, να καλέσει τους Υπουργούς Εξωτερικών κάποιων χωρών της περιοχής, για μία άτυπη συνάντηση. Σε τέτοιες συναντήσεις είναι πολύ πιο εύκολο να εκφραστείς ελεύθερα και να ανταλλάξεις με ανοικτό τρόπο απόψεις και να δεις εάν κάποιες νέες ιδέες μπορούν να δώσουν και τα απαραίτητα αποτελέσματα. Σε αυτό το πνεύμα θα διεξαχθεί αυτή η συνάντηση την Παρασκευή, χωρίς συγκεκριμένη ατζέντα αλλά οπωσδήποτε οι εξελίξεις στην περιοχή θα είναι στο επίκεντρο των συνομιλιών και των επαφών μας.
T. Borg:
•    H Μάλτα δέχθηκε μέσα σε δέκα μόλις ημέρες 1.000 παράνομους μετανάστες από την Λιβύη και γενικότερα από το Κέρας της Αφρικής. Και να σας διευκρινίσω ότι 1.000 παράνομοι μετανάστες για τη Μάλτα είναι το ισοδύναμο των 150.000 παράνομων μεταναστών για την Ιταλία και 200.000 για τη Γερμανία. Tόσο η Ελλάδα όσο και η Μάλτα έχουν υποστεί τις συνέπειες του Δουβλίνο ΙΙ και έχουμε ζητήσει από τους Υπουργούς Εσωτερικών μας να δουν την πιθανή αναθεώρηση της συνθήκης αυτής.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο των δηλώσεων:

Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ
: Με μεγάλη χαρά υποδεχόμαστε σήμερα στην Αθήνα τον Αντιπρόεδρο της Κυβέρνησης και Υπουργό Εξωτερικών της Μάλτας και πολύ καλό φίλο Tonio Borg.
Με τον κύριο Borg έχουμε συχνά την ευκαιρία να τα πούμε στο περιθώριο διαφόρων διεθνών συναντήσεων, στην Ευρωπαϊκή Ένωση βεβαίως αλλά και πρόσφατα στη Ντόχα, στην πρώτη Σύνοδο της Ομάδας Επαφής για τη Λιβύη. Όπως έχουμε διαπιστώσει, Ελλάδα και Μάλτα ως χώρες με ζωτικά συμφέροντα στη Μεσόγειο έχουμε συγκλίνουσες απόψεις σε πολλά θέματα και αυτό ισχύει για ένα ευρύ φάσμα θεμάτων, όπως οι περιβαλλοντικές συνέπειες στη Μεσόγειο από την κλιματική αλλαγή - εδώ θα μου επιτρέψετε να θυμίσω το σχετικό Συνέδριο που είχε γίνει στην Αθήνα, με πρωτοβουλία του Πρωθυπουργού Γιώργου Παπανδρέου και με τη συμμετοχή του Πρωθυπουργού της Μάλτας - αλλά βεβαίως έχουμε και κοινές απόψεις και κοινά συμφέροντα σε ό,τι αφορά και τις περιφερειακές εξελίξεις. Γι’ αυτό και χαίρομαι ιδιαίτερα για την επίσκεψη του Tonio σήμερα στην Αθήνα, γιατί είχαμε και θα έχουμε την ευκαιρία να τα συζητήσουμε όλα αυτά διεξοδικά.
Ένα τέτοιο θέμα το οποίο αντιμετωπίζουμε βεβαίως και με ανησυχία, δεν το κρύβω αυτό, είναι οι εξελίξεις στην άμεση περιφέρειά μας κατά μήκος της γειτονιάς μας από τη Βόρειο Αφρική έως τη Μέση Ανατολή, όπου βρίσκονται σε εξελίξεις μεγάλες αλλαγές και οι δύο χώρες μας αισθάνονται τον αντίκτυπο άμεσα, όχι μόνο γιατί διατηρούμε ο καθένας ειδικές και ιστορικές σχέσεις με τους λαούς της περιοχής αλλά και γιατί προκύπτουν προκλήσεις τις οποίες πρέπει να αντιμετωπίζουμε από κοινού.
Κοινή πρόκληση αποτελεί, για παράδειγμα, η πίεση που μπορεί να ασκήσει μία αύξηση των μεταναστευτικών ροών, από το Νότο προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, και θέλω να το τονίσω ότι καμία χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν πρέπει να επωμίζεται μόνη της αυτό το βάρος, και η Ελλάδα, όπως ξέρετε, επιδιώκει εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης την ενίσχυση της επίδειξης αλληλεγγύης σε αυτό το θέμα και τον επιμερισμό των βαρών, ιδιαίτερα μέσω της τροποποίησης του κανονισμού Δουβλίνο ΙΙ.
Ήδη, όπως έχω πληροφορηθεί, ο αρμόδιος Υπουργός κύριος Παπουτσής, βρίσκεται σε συνεννόηση και με τον Μελιταίο συνάδελφό του για να προωθήσουν κοινές πρωτοβουλίες εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Κοινή πρόκληση αποτελεί, επίσης, η διαχείριση της ανθρωπιστικής κρίσης που εξελίσσεται στη Λιβύη. Η Ελλάδα μέσω της Κρήτης αλλά και η Μάλτα μπορούν να διαδραματίσουν εδώ σημαντικό ρόλο. Αυτά λοιπόν τα θέματα και άλλα που αφορούν στις διμερείς μας σχέσεις συζητήσαμε και θα συνεχίσουμε τη συζήτησή μας σήμερα. Η συνάντησή μας ξεκίνησε, όπως είδατε προηγουμένως, με την υπογραφή του Μνημονίου Κατανόησης για την ενίσχυση των διμερών επαφών, μέσω της πραγματοποίησης επαφών σε ανώτερο επίπεδο. Είναι πιστεύω ένα πολύ χρήσιμο εργαλείο για την προώθηση των σχέσεών μας σε όλους τους τομείς.
Και πάλι, Tonio, ένα θερμό καλώς ήρθες στην Αθήνα και προσβλέπω στη συνέχιση της στενής μας συνεργασίας.

T. BORG: Καλημέρα, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για την εισαγωγή, Δημήτρη. Αυτή η διμερής συνάντηση ήρθε σε μία πολύ επίκαιρη στιγμή. Οι αλλαγές που συντελούνται, οι εξελίξεις στην Αφρική και πρόσφατα οι συγκρούσεις στη Λιβύη πραγματικά προκαλούν ανησυχία, ιδιαιτέρως στα νότια κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Αυτή τη στιγμή, λοιπόν, υπάρχει αυξημένη ανάγκη για επίταση της συνεργασίας στη Μεσόγειο, τόσο όσον αφορά γενικά θέματα, όσο και ειδικότερα θέματα όπως τα μεταναστευτικά ρεύματα για παράδειγμα. Όπως γνωρίζετε, η Συνεργασία για τη Μεσόγειο ξεκίνησε το 2008 με πολύ καλές προοπτικές, αλλά όπως επίσης γνωρίζετε, η λειτουργία του forum αυτού έχει σταματήσει, ανακοπεί, ακριβώς εξαιτίας των εξελίξεων στη Μέση Ανατολή. Και άλλα fora, όμως, όπως το «5+5», εξαιτίας των εξελίξεων αναγκάστηκαν να ανακόψουν τη λειτουργία τους. Συγκεκριμένα στην περίπτωση του «5+5», μέλη όπως κυρίως η Λιβύη και η Τυνησία λόγω των εξελίξεων και των αλλαγών, δεν επιτρέπουν τη συνάντηση για την επίλυση ζητημάτων.
Στις συναντήσεις μας λοιπόν σήμερα και αύριο όμως στην Κύπρο, θα προσπαθήσουμε, ελπίζω πως θα προσπαθήσουμε, να αναβιώσουμε αυτά τα fora, διότι η συζήτηση για τη Μεσόγειο θα πρέπει να ενισχυθεί και να αυξηθεί. Ο λόγος είναι ότι στην εποχή που ζούμε, πραγματικά έχει αποδειχθεί πως όσο λιγότερο συνεργαζόμαστε, τόσο λιγότερο κατάλληλα και σωστά αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα. Εξαιτίας, ακριβώς, της κατάστασης που επικρατεί αυτήν τη στιγμή στη Βόρειο Αφρική, η Μάλτα δέχθηκε μέσα σε δέκα μόλις ημέρες 1.000 παράνομους μετανάστες από την Λιβύη και γενικότερα από το Κέρας της Αφρικής. Και να σας διευκρινίσω ότι 1.000 παράνομοι μετανάστες για τη Μάλτα είναι το ισοδύναμο των 150.000 παράνομων μεταναστών για την Ιταλία και 200.000 για τη Γερμανία.
Μιλώντας για τη Συνθήκη του Schengen και το Δουβλίνο II και την αναθεώρηση-επανεξέταση αυτών, θα συναινούσα σε μία τέτοια αναθεώρησή τους, μόνο εφόσον προβλέπουν μείωση του βάρους που κομίζει το κάθε κράτος-μέλος και όχι αύξηση. Όπως είπε και ο Έλληνας ομόλογός μου, τόσο η Ελλάδα όσο και η Μάλτα έχουν υποστεί τις συνέπειες του Δουβλίνο ΙΙ και έχουμε ζητήσει από τους Υπουργούς Εσωτερικών μας να δουν την πιθανή αναθεώρηση της συνθήκης αυτής, διότι τα τελευταία χρόνια έχει αποδειχθεί πως το περιεχόμενο βαίνει ενάντια στα συμφέροντα των περιφερειακών κρατών όπως είναι η Μάλτα και η Ελλάδα. Βλέπετε λοιπόν ότι υπάρχει μία μακρά ημερήσια διάταξη μπροστά μας και πραγματικά προσβλέπω στη συνέχιση των συζητήσεών μας σήμερα και αύριο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ
: [Ερώτηση εκτός μικροφώνου για τη συνάντηση Σαρκοζί – Μπερλουσκόνι στη Ρώμη]

Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ
: Πρώτα απ’ όλα, δεχθήκαμε με ικανοποίηση αυτήν την επιβεβαίωση για την ανάγκη επίδειξης κοινοτικής αλληλεγγύης προς εκείνα τα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης που βρίσκονται στη Μεσόγειο και δέχονται ισχυρές ροές παράνομων μεταναστών και νομίζω είναι σημαντικό ότι επισημάνθηκε για άλλη μία φορά η ανάγκη ανακατανομής των παράνομων μεταναστών σε όλα τα κράτη-μέλη, αλλά και η ανάγκη ενίσχυσης της αστυνόμευσης των εξωτερικών συνόρων της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Σε ό,τι αφορά αλλαγές της Συνθήκης του Schengen, πρώτα απ’ όλα να τονίσω ότι η Ελλάδα βεβαίως παραμένει προσηλωμένη στην ελεύθερη διακίνηση των Ευρωπαίων πολιτών, αυτό αποτελεί βάση του Ευρωπαϊκού οικοδομήματος, αλλά νομίζουμε ότι πραγματικά έχουν ωριμάσει πλέον οι συνθήκες για να δούμε πλέον τη λειτουργία της Συνθήκης του Schengen, να δούμε ιδιαίτερα το θέμα του Κανονισμού Δουβλίνο ΙΙ, άρα να αναθεωρήσουμε την αρχή της πρώτης παράνομης εισόδου και όπως ήδη είπε ο Tonio Borg, οι όποιες αλλαγές στην Συνθήκη Schengen στις οποίες εμείς, ως Ελλάδα, το τονίζω είμαστε ανοικτοί, όλες αυτές οι αλλαγές στη Συνθήκη Schengen θα πρέπει να βοηθήσουν τις χώρες αυτές που βρίσκονται στην Μεσόγειο και υφίστανται αυτές τις ισχυρές πιέσεις παράνομων μεταναστών.

T. BORG: Σύμφωνα με τα όσα είπε ο ομόλογός μου και αναφορικά συγκεκριμένα με τη χθεσινή Ιταλό-Γαλλική Συνδιάσκεψη σε μία ελεύθερη απόδοση θα έλεγα ότι προτείνεται ουσιαστικά μία τροποποίηση της Οδηγίας 55/ 2001 αναφορικά με τη μαζική εισροή εκτοπισμένων ατόμων η οποία οδηγία, αν θυμόσαστε, ήταν μία αντίδραση στην κατάσταση στα Βαλκάνια. Και η κεντρική ιδέα είναι, θα έλεγα, πως αυτοί οι κανόνες που περιέχονται στην Οδηγία θα φιλελευθεροποιηθούν, ώστε να είναι και εφαρμόσιμοι, διότι οι διατάξεις της οδηγίας αυτής δεν εφαρμόστηκαν ποτέ την τελευταία δεκαετία. Μάλιστα, και η Μάλτα και η Ιταλία είχαν ζητήσει την ενεργοποίηση αυτού του μηχανισμού αλληλεγγύης που προβλέπεται, όμως η άποψη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής ήταν πως δεν είχαν καταφθάσει επαρκείς αριθμοί παράνομων μεταναστών στις δύο χώρες ώστε να κρίνεται σκόπιμη η ενεργοποίηση του μηχανισμού.
Ελπίζω, λοιπόν, πως η ανακοίνωση για αυτήν την πιθανή τροποποίηση της σχετικής Συνθήκης δε θα σημάνει την ανύψωση τειχών ή την έγερση πυλών που θα παρεμποδίζουν την ελεύθερη διακίνηση των νομίμων πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, που διαμένουν νομίμως στην περιοχή Schengen, αλλά θα σημάνει μία ενεργοποίηση, ένα κίνημα αλληλεγγύης και μία φιλελεύθερη απόδοση-ερμηνεία των διατάξεων της Οδηγίας.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Borg, η ερώτησή μου αφορά την αιτία του προσφυγικού κύματος, κατά πόσο η Κυβέρνησή σας συμφωνεί με τη συνέχιση και μέχρι πότε των βομβαρδισμών της Λιβύης. Την ίδια ερώτηση θα ήθελα να κάνω και στον κύριο Δρούτσα, ο οποίος επανειλημμένως έχει πει ότι τάσσεται υπέρ μίας πολιτικής λύσης του προβλήματος. Μέχρι πότε θα συνεχιστούν τα στρατιωτικά μέσα ή πρέπει να συνεχιστούν εν πάση περιπτώσει; Ευχαριστώ.

T. BORG
: Όσον αφορά τα αίτια των μεταναστευτικών ροών, όσον αφορά τη Μάλτα κυρίως, θα ήθελα να διευκρινίσω ότι οι χίλιοι παράνομοι μετανάστες που ήρθαν στη Μάλτα δεν ήταν Λίβυοι, δεν ήταν Λιβυκής εθνικότητας, αλλά ήταν αλλοδαποί οι οποίοι εργάζονταν στη Λιβύη και κυρίως προέρχονταν από την Ερυθραία και τη Σομαλία, όπου ξέρετε πώς έχουν τα πράγματα εκεί. Κατάφεραν λοιπόν να διαφύγουν από τη χώρα, προκειμένου να ξεφύγουν από την κατάσταση. Όταν κάποιος φεύγει από την Τρίπολη, αν δείτε το χάρτη, οι δύο πιθανότεροι και κοντινότεροι προορισμοί είναι το νησί της Λαμπεντούζα και η Μάλτα. Επίσης, όπως ξέρετε, είναι πολύ πιο εύκολος ο επαναπατρισμός Λιβύων πολιτών παρά ατόμων από τις δύο χώρες που προανέφερα, την Ερυθραία και τη Σομαλία, το οποίο δημιουργεί ένα πρόβλημα. Οι Λίβυοι δεν έχουν αρχίσει ακόμη να δραπετεύουν από τη χώρα τους μαζικά, βεβαίως όταν θα γίνει αυτό, τότε πραγματικά η κατάσταση θα επιδεινωθεί σοβαρά. Ο αριθμός των αλλοδαπών πολιτών που ζουν στη Λιβύη είναι πάρα-πάρα πολύ υψηλός. Μόνον η Αίγυπτος έχει 1.000.000 Αιγύπτιους, οι οποίοι διαμένουν και εργάζονται στη Λιβύη, για να μην αναφέρω και άλλες χώρες. Όσον αφορά τη θέση μας τώρα για την κατάσταση και τους βομβαρδισμούς θα ήθελα να πω ότι η Λιβύη βεβαίως δεν είναι κράτος-μέλος του ΝΑΤΟ, είναι όμως κράτος-μέλος του ΟΗΕ, και αυτή τη στιγμή τίθεται σε εφαρμογή ένα ψήφισμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ. Η Μάλτα λοιπόν κρίνει –και δε θα μιλήσω για άλλες χώρες αλλά για τη Μάλτα– ότι το ψήφισμα αυτό και οι προβλέψεις τους δεν εναντιώνονται στο Σύνταγμά μας, διότι το Σύνταγμά μας επιτρέπει τη χρήση των εγκαταστάσεων της χώρας όταν πρόκειται για την εφαρμογή ψηφίσματος των Ηνωμένων Εθνών. Βεβαίως, τίθεται και το ερώτημα πού ξεκινάει και πού τελειώνει η εφαρμογή ή το πεδίο εφαρμογής ενός ψηφίσματος.

Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ: Για την Ελλάδα είναι αυτονόητος ο σεβασμός των ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για τη Λιβύη και η υλοποίηση αυτών των ψηφισμάτων, και γνωρίζετε καλά την απόφαση της Κυβέρνησης να συνδράμει στην υλοποίηση αυτών των ψηφισμάτων με την παροχή διευκολύνσεων επιχειρησιακού τύπου αλλά όχι με την ενεργό συμμετοχή της Ελλάδας στις στρατιωτικές επιχειρήσεις. Αυτή η απόφαση είναι γνωστή και δεν θα αλλάξει και θέλω να το τονίσω αυτό. Η Ελλάδα όμως από την πρώτη στιγμή έχει τονίσει και την ανάγκη της εξεύρεσης πολιτικής λύσης στην κρίση στη Λιβύη. Το έχουμε τονίσει και το τονίζω για άλλη μία φορά ότι λύση δεν μπορεί να βρεθεί μόνο με στρατιωτικά μέσα. Πρέπει να εντείνουμε τις προσπάθειες για την εξεύρεση πολιτικής λύσης και εδώ η Ελλάδα θα συνεισφέρει με όλες της τις δυνάμεις, με όλες τις επαφές που έχει, με τις παραδοσιακές σχέσεις που έχει με τον Αραβικό Κόσμο και ελπίζω να δούμε σύντομα θετικά αποτελέσματα σε αυτήν την κατεύθυνση.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Απ’ ότι γνωρίζουμε, προγραμματίζετε να συμμετάσχετε στη συνάντηση της Λευκωσίας, που θα έχει ως αντικείμενο την κατάσταση στην περιοχή. Θα είναι στο επίκεντρο κάποια πρωτοβουλία, κάποιες κοινές προτάσεις και παράλληλα στο περιθώριο θα έχετε την ευκαιρία να έχετε και επαφές με την πολιτική ηγεσία στη Λευκωσία;

Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ: Είναι νομίζω μία πολύ χρήσιμη και σημαντική πρωτοβουλία αυτή του Υπουργού Εξωτερικών της Κυπριακής Δημοκρατίας, του Μάρκου Κυπριανού, να καλέσει τους Υπουργούς Εξωτερικών κάποιων χωρών της περιοχής, για μία άτυπη συνάντηση, να την αποκαλέσω έτσι, διότι σε τέτοιες συναντήσεις είναι πολύ πιο εύκολο να εκφραστείς ελεύθερα και να ανταλλάξεις με ανοικτό τρόπο απόψεις και να δεις εάν κάποιες νέες ιδέες μπορούν να δώσουν και τα απαραίτητα αποτελέσματα. Σε αυτό το πνεύμα θα διεξαχθεί αυτή η συνάντηση την Παρασκευή, χωρίς συγκεκριμένη ατζέντα αλλά οπωσδήποτε οι εξελίξεις στην περιοχή θα είναι στο επίκεντρο των συνομιλιών και των επαφών μας, και ευελπιστώ και μέσα από αυτή τη συνάντηση να μπορέσουμε να προχωρήσουμε κάποιες ιδέες, κάποιες σκέψεις που υπάρχουν και από την ελληνική πλευρά και να μπορέσουμε εδώ να προχωρήσουμε και να προωθήσουμε την προσπάθεια εξεύρεσης πολιτικής λύσης, όπως έχω πει, για την κρίση στη Λιβύη αλλά θα ήθελα να το τονίσω και αυτό, μην ξεχνάμε ότι και στη Συρία έχουμε δυστυχώς εξελίξεις οι οποίες μας ανησυχούν πάρα πολύ. Η Συρία είναι και αυτή μία χώρα στην άμεση γειτονιά μας, παραδοσιακός φίλος της Ελλάδας, και νομίζω και μέσω αυτών των σχέσεων που έχουμε αναπτύξει ως παραδοσιακοί φίλοι, μπορούμε κι εμείς, με αξιόπιστη φωνή, να απευθύνουμε για άλλη μία φορά την έκκληση προς την ηγεσία της Συρίας να κατανοήσει το μήνυμα που στέλνει ο λαός της Συρίας, να σεβαστεί τις επιθυμίες αυτές που εκφράζει ο λαός της Συρίας μέσω ενός διαλόγου και σίγουρα όχι με τη χρησιμοποίηση βίας την οποία για άλλη μία φορά καταδικάζουμε με τον πιο απόλυτο τρόπο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ
: Θα δείτε στη Λευκωσία και την πολιτική ηγεσία;

Δ. ΔΡΟΥΤΣΑΣ: Νομίζω είναι αυτονόητο ότι κάθε επίσκεψή μου στην Κύπρο, συνοδεύεται και με συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία της Κύπρου, τις λεπτομέρειες τις βλέπουμε τώρα για να κλειστούν οι απαραίτητες συναντήσεις. Ιδιαίτερα βεβαίως με τον Πρόεδρο, Δημήτρη Χριστόφια.

27 Απριλίου, 2011