Κυριακή, 22 Δεκεμβρίου 2024
Η Ελλάδα στην Ιρλανδία arrow Νέα της Πρεσβείαςarrow «Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.)». Επικουρική εξυπηρέτηση πολιτών, Ελλήνων και μη, (εφόσον έχουν Α.Φ.Μ.), στο εξωτερικό μέσω των Προξενικών Αρχών

«Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.)». Επικουρική εξυπηρέτηση πολιτών, Ελλήνων και μη, (εφόσον έχουν Α.Φ.Μ.), στο εξωτερικό μέσω των Προξενικών Αρχών

Τρίτη, 13 Δεκεμβρίου 2022

Για την περαιτέρω βελτίωση και ψηφιοποίηση των υπηρεσιών που παρέχει το ελληνικό δημόσιό προς τους Έλληνες πολίτες εκτός Ελλάδας καθώς και προς ξένους που συναλλάσσονται με αυτό, γνωρίζουμε τα εξής:

Α. Το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ) (https://webapps.gsis.gr/dsae/GsisKepDD), συστάθηκε με το άρθρο 17 του νόμου για την «Επιτάχυνση και απλούστευση της ενίσχυσης οπτικοακουστικών έργων, ενίσχυση της Ψηφιακής Διακυβέρνησης και άλλες διατάξεις» (ν.4704/2020, ΦΕΚ 133/Α/ 14.07.2020) και τέθηκε σε λειτουργία με Απόφαση των Υπουργών Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Επικράτειας για τη «Λειτουργία Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας» (6810/ΦΕΚ 988/Β/12.03.2021).

Το Ε.Μ.Επ. προστίθεται στην Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (ΕΨΠ/gov.gr) και είναι ένας κεντρικός, μοναδικός κόμβος καταχώρισης και επικαιροποίησης των στοιχείων επικοινωνίας των φυσικών προσώπων που έχουν Αριθμό Φορολογικού Μητρώου (Α.Φ.Μ.). Στο Ε.Μ.Επ. οι πολίτες μπορούν να καταχωρίζουν μόνοι τους (εφόσον έχουν προσωπικά “διαπιστευτήρια” -κωδικούς TAXISnet- της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης) τα στοιχεία επικοινωνίας τους (πρωτίστως αριθμό κινητού τηλεφώνου και διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), ώστε οι φορείς του ελληνικού Δημοσίου να έχουν δυνατότητα επικοινωνίας μαζί τους (αντιστοίχως, με μηνύματα sms ή email) νια ζητήματα που τους αφορούν σε σχέση με υπηρεσίες φορέων του Δημοσίου, χωρίς να είναι απαραίτητο οι πολίτες να συμπληρώνουν τα στοιχεία αυτά σε κάθε φορέα χωριστά.

Ακόμη, το Ε.Μ.Επ. συνιστά ένα εναλλακτικό τρόπο αυθεντικοποίησης προκειμένου ο πολίτης να μπορεί να προβαίνει ψηφιακά, μέσω του gov.gr, σε έκδοση εξουσιοδοτήσεων ή υπεύθυνων δηλώσεων και να αξιοποιεί σειρά άλλων ψηφιακών υπηρεσιών που απαιτούν ισχυρή ταυτοποίηση με την αποστολή κωδικού μιας χρήσης (OTP / One Time Password) στον καταχωρισμένο στο Ε.Μ.Επ. αριθμό κινητού τηλεφώνου του.

Β. Προσθήκη Προξενικών Αρχών ως μεσολαβητών για καταχώριση πολιτών στο Ε.Μ.Επ

Αρχικά, ανατέθηκε στα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (Κ.Ε.Π.) η ηλεκτρονική «μεσολάβηση» προς το Ε.Μ.Επ., προς διευκόλυνση όσων πολιτών, για κάποιο λόγο, δεν μπορούσαν μόνοι τους να δηλώσουν τα στοιχεία τους στο σύστημα αυτό.

Για να επεκταθεί αυτή η διευκόλυνση που παρέχουν τα Κ.Ε.Π. και στο εξωτερικό, μέσω των Προξενικών Αρχών, το αναφερόμενο στο Ε.Μ.Επ. άρθρο 17 του ν. 4704/2020 τροποποιήθηκε επιτρέποντας πλέον και στις Προξενικές Αρχές να «μεσολαβούν» ηλεκτρονικά για να συνδράμουν πολίτες στο εξωτερικό, οπωσδήποτε κατόχους Α.Φ.Μ., οι οποίοι δεν μπορούν για κάποιο λόγο να καταχωρίσουν μόνοι τους στοιχεία στο Ε.Μ.Επ.

Η διαδικασία αυτή λαμβάνει χώρα, όπως και στα Κ.Ε.Π. με φυσική άπαξ παρουσία ταυ πολίτη, ο οποίος πρέπει να φέρει μαζί του το κινητό τηλέφωνό του, ελληνικής, ή εναλλακτικά, αλλοδαπής εταιρείας κινητής τηλεφωνίας.