Καλημέρα σε όλους. Αγαπητοί φίλοι, αγαπητές φίλες, είναι μία πολύ σημαντική μέρα σήμερα. Κάθε μέρα που αναβαθμίζεται η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τον πολίτη, είναι μία μέρα σημαντική για το διοικητικό σύστημα της χώρας μας.
Η ραγδαία ανάπτυξη της ψηφιακής ανασυγκρότησης της χώρας με την αναβάθμιση τόσο των υποδομών, όσο και των ψηφιακών εργαλείων, που διατίθενται στους πολίτες, έχει συντελέσει έτσι ώστε πλέον η ελληνική δημόσια διοίκηση να συγκαταλέγεται ανάμεσα στις ψηφιακά πιο προηγμένες της Ευρώπης και του κόσμου. Σε βαθμό που πλέον η δική μας ψηφιακή διοίκηση να καθίσταται εξαγώγιμο προϊόν.
Από την παρούσα και την προηγούμενη Κυβέρνηση έγιναν πάρα πολύ μεγάλα βήματα προς την κατεύθυνση της ψηφιακής αναβάθμισης του Υπουργείου Εξωτερικών.
Πρώτη και σημαντική νομίζω ήταν η ένταξη της ειδικής σελίδας για τους Απόδημους Έλληνες στο gov.gr, έτσι ώστε όλοι οι Έλληνες ομογενείς να μπορούν ανά πάσα στιγμή να βρουν τις υπηρεσίες, οι οποίες παρέχονται, να μπορούν να κλείσουν το ραντεβού τους και να διαμορφώσουν το πλαίσιο εκείνο για να έχουν μία καλή συναλλαγή με το Προξενείο τους.
Επιπλέον, υπάρχει η μεγάλη εξέλιξη, η οποία έχει να κάνει με την αποσυμφόρηση των Προξενείων και με την ταχύτερη διεκπεραίωση των προξενικών υπηρεσιών, η οποία ολοκληρώνεται με το έργο του ψηφιακού μετασχηματισμού διαδικασιών των προξενικών υπηρεσιών. Το τελευταίο τίθεται στην υπηρεσία του πολίτη και ουσιαστικά θα διεκπεραιώνει το σύνολο των προξενικών υποθέσεων ψηφιακά, χωρίς την ανάγκη φυσικής παρουσίας.
Και βεβαίως, η αναβάθμιση αυτή δεν θα μπορούσε παρά να συνοδεύεται και από μία πολύ μεγαλύτερη διείσδυση της Ελλάδας και του Ελληνισμού στο παγκόσμιο γίγνεσθαι. Η σημαντική παρέμβαση στην εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας «sta ellinika», το μεγάλο μας όχημα για τη διεθνή διείσδυση, είναι πλέον πολύγλωσσο. Προστέθηκαν μόλις πριν από λίγες ημέρες δύο ακόμα γλώσσες, τα γαλλικά και τα γερμανικά, έτσι ώστε η ελληνική γλώσσα να μπορεί να βρίσκεται πλέον σε κάθε σπίτι ομογενούς, αλλά και σε κάθε ένα που ενδιαφέρεται για την εκμάθησή της.
Δε θα σας κουράσω με τις πολλές ψηφιακές εργασίες, τις οποίες πρόκειται να κάνουμε, ούτε με την ψηφιακή αναβάθμιση του Υπουργείου. Νομίζω είναι σημαντικό σήμερα να παραμείνουμε στο ότι η Ελλάδα, η ελληνική Κυβέρνηση, παραμένει στο πλευρό του Έλληνα,
οπουδήποτε στη γη.
Και αυτό αποδεικνύεται από μικρά πράγματα, όπως είναι η πολύγλωσση παροχή υπηρεσίας, η αναβάθμιση μέσω της τεχνητής νοημοσύνης, ως και τα μείζονα θέματα της πολιτικής συμμετοχής.
Είναι ευτυχής συγκυρία ότι από σήμερα είναι νόμος του κράτους η επιστολική ψήφος, η οποία θα επιτρέψει την καθολική συμμετοχή όλων των Ελλήνων, όπου βρίσκονται στην οικουμένη. Και βεβαίως, το μεγάλο μας σχέδιο, η εθνική στρατηγική για τους αποδήμους, την οποία επιμελήθηκε με άριστο τρόπο ο αρμόδιος Υφυπουργός, ο κ. Κώτσηρας, που παρίσταται σήμερα εδώ. Εγκρίθηκε χθες από το Υπουργικό Συμβούλιο και θα τεθεί σε δημόσια διαβούλευση, έτσι ώστε να έχουμε και τα σχόλια όλων των ενδιαφερομένων, των ομογενών μας, των οργανώσεων, όλων όσοι επιθυμούν να έχουν μία διαρκή αλληλεπίδραση με την πατρίδα. Ο στόχος μας είναι η στρατηγική για τους ομογενείς να φέρει κοντά στη Μητρόπολη ολόκληρο τον Ελληνισμό.
Σήμερα, έχω τη μεγάλη χαρά και τιμή να υποδέχομαι στο Υπουργείο Εξωτερικών τον κ. Δημήτρη Παπαστεργίου. Ο κ. Παπαστεργίου είναι μια πραγματικά πολυεπίπεδη φυσιογνωμία. Έχοντας θητεύσει ως ένας από τους πιο επιτυχείς δημάρχους στη χώρα, με έμφαση όχι μόνο στα καθημερινά, αλλά και στα μεγάλα, στην ψηφιακή ανασυγκρότηση του Δήμου, στην περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, στην αναβάθμιση του χωροταξικού και οικιστικού περιβάλλοντος. Έχω την τιμή να συνεργάζομαι μαζί του και στο κομμάτι της ψηφιακής αναβάθμισης των υπηρεσιών που παρέχονται στους Έλληνες και ιδίως στους Έλληνες του εξωτερικού.
Με τη δική του λοιπόν βοήθεια, πρωτοβουλία και αρωγή, σήμερα θα σας παρουσιάσουμε ένα πρόγραμμα, το οποίο για εμένα είναι η επιτομή της φράσης το «κράτος στην υπηρεσία του πολίτη». Όπως γνωρίζετε το «mAigov» είναι το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης που αλληλεπιδρά άμεσα με τον πολίτη, μπορεί ο πολίτης να του απευθύνει ερώτηση και να απαντήσει η τεχνητή νοημοσύνη που εμπεριέχεται μέσα στο λογισμικό του. 1.658 υπηρεσίες, οι οποίες κρέμονται στο «mAigov», έχουν αυτού του τύπου την αλληλεπίδραση της τεχνητής νοημοσύνης. Περισσότερες από 3.000 διοικητικές διαδικασίες έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα «Mίτος». Και πλέον, όπως θα σας δείξει ο αρμόδιος Υπουργός και φίλος, ο Δημήτρης Παπαστεργίου, το σύστημα αυτό καθίσταται πολύγλωσσο, έτσι ώστε να μην υπάρχει ο φραγμός της γλώσσας στην επικοινωνία του πολίτη με την υπηρεσία και να μπορεί να διεκπεραιώνονται σε άμεσο, σε πραγματικό χρόνο οι ανάγκες των πολιτών στο εξωτερικό. Η υπηρεσία θα παρέχεται σε όλες τις γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και στα αλβανικά.
Μια πολύ σημαντική μέρα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών. Εμείς θα συνεχίσουμε να στεκόμαστε στο πλευρό του πολίτη. Γιατί εξωτερική πολιτική δεν σημαίνει μόνο το να στηρίζεις τα εθνικά συμφέροντα στην διεθνή αρένα, αλλά σημαίνει να στηρίζεις και τον Ελληνισμό παντού, σε κάθε γωνιά της γης.
Σας ευχαριστώ πολύ.
25 Ιανουαρίου, 2024