Έργο «Μετασχηματισμός Διαδικασιών Προξενικών Υπηρεσιών»
To έργο «Μετασχηματισμός διαδικασιών προξενικών υπηρεσιών» αφορά στον μετασχηματισμό και στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών των παρεχόμενων Προξενικών Υπηρεσιών, με στόχο τη μείωση της γραφειοκρατίας, με εναλλακτικούς τρόπους διεκπεραίωσης αιτημάτων, πέραν της αυτοπρόσωπης παρουσίας των πολιτών.
Οι ανασχεδιασμένες διαδικασίες θα εφαρμοστούν στο σύνολο των 126 Προξενικών Αρχών του Υπουργείου Εξωτερικών σε 85 διαφορετικές χώρες.
Στον ανασχεδιασμό των διαδικασιών εντάσσεται και η υπηρεσία εικονικής υποβοήθησης (Virtual Assistant), η οποία βρίσκεται ήδη σε παραγωγική λειτουργία σε όλες τις Προξενικές Αρχές στην Ελληνική και την Αγγλική γλώσσα. O Virtual Assistant, με χρήση τεχνητής νοημοσύνης, θα παρέχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης των πολιτών στα σημαντικά θέματα που τους αφορούν. Επίσης, θα παρέχονται υπηρεσίες Ψηφιακής Υποβολής εγγράφων και Ηλεκτρονικών πληρωμών, ενώ θα επιτευχθεί η διασύνδεση με ψηφιακές πλατφόρμες της Γενικής Κυβέρνησης.
Το Έργο χρηματοδοτείται από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΤΟΜΕΑ», στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ, από το ΕΚΤ και από Εθνικούς Πόρους.
Στόχος του Έργου
Στόχος του έργου είναι η βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών των Προξενικών Αρχών του Υπουργείου Εξωτερικών προς τους Έλληνες πολίτες του εξωτερικού, μέσω του ανασχεδιασμού των υφιστάμενων διαδικασιών και την παροχή υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, χωρίς να χρειάζεται η αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών στις Προξενικές Αρχές, όπου αυτό είναι εφικτό.
Αναμενόμενα Αποτελέσματα και Οφέλη
Το έργο αναμένεται να βελτιώσει τις βασικές λειτουργίες του Υπουργείου Εξωτερικών που αφορούν στις υποχρεώσεις του:
- Να συνδράμει τους Έλληνες πολίτες στο εξωτερικό,
- Να τους παρέχει υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και
- Να λαμβάνει όλα τα κατάλληλα μέτρα για την προστασία, ασφάλεια και ευημερία τους για όσο χρονικό διάστημα ευρίσκονται εκτός επικράτειας.
Παράλληλα, θα επιτευχθεί ταχύτερη πληροφόρηση των πολιτών και διεκπεραίωση των συναλλαγών σε επίπεδο Προξενικών Αρχών, παροχή ακριβούς και επίκαιρης πληροφορίας, βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών που προσφέρει το ΥΠΕΞ προς τους πολίτες, τις επιχειρήσεις και τους λοιπούς εμπλεκόμενους φορείς, ενίσχυση της εμπιστοσύνης πολιτών και επιχειρήσεων προς το κράτος και τη δημόσια διοίκηση, αλλά και μείωση του κόστους
λειτουργίας.
Τέλος, με την ολοκλήρωση του έργου, θα δημιουργηθεί ένας ανοιχτός δίαυλος άμεσης επικοινωνίας μεταξύ των Ελλήνων πολιτών του εξωτερικού και των Προξενικών Αρχών για την ταχύτερη και αποτελεσματικότερη διεκπεραίωση των βασικών προξενικών υπηρεσιών, όπως απαντήσεις σχετικών ερωτήσεων, λήψης οδηγιών, ηλεκτρονικές πληρωμές και ψηφιοποιημένες αιτήσεις εγγράφων.
Η παρούσα δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του έργου:
«Μετασχηματισμός διαδικασιών Προξενικών Υπηρεσιών»