Την Πέμπτη 27 Σεπτεμβρίου 2012, στο Υπουργείο Εξωτερικών, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση των αποτελεσμάτων εργαστηρίου στο πλαίσιο προγράμματος συντονισμού των φορέων εξωστρέφειας της χώρας με τις ελληνικές Αρχές Εξωτερικού που υλοποιείται με πρωτοβουλία του Γενικού Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Αναπτυξιακής Συνεργασίας του ΥΠΕΞ Παναγιώτη Γ. Μίχαλου και του Υφυπουργού Ανάπτυξης Νότη Μηταράκη.
Στην παρουσίαση συμμετείχαν, επίσης, ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης & Επικοινωνίας Ανδρέας Κατσανιώτης, ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Τουρισμού Αναστάσιος Λιάσκος, ο Διευθύνων Σύμβουλος του Invest in Greece Στέφανος Ησαΐας, ο Προέδρος του ΤΑΙΠΕΔ Τάκης Αθανασόπουλος, ο Πρόεδρος του ΟΠΕ Αλκιβιάδης Καλαμπόκης και οι κ.κ. Ιωάννης Εμίρης και Ανδρέας Ταπραντζής, Διευθύνων Σύμβουλος και Εκτελεστικός Διευθυντής του ΤΑΙΠΕΔ αντίστοιχα. Στη σύσκεψη συμμετείχαν επίσης, μέσω διαδικτύου (web conference), οι επικεφαλής των Πρεσβειών και Γραφείων Οικονομικών & Εμπορικών Υποθέσεων που επελέγησαν για την πιλοτική εφαρμογή του Προγράμματος (Πρεσβεία και Γραφείο ΟΕΥ Λονδίνου, Πρεσβεία και Γρ. ΟΕΥ Ουάσιγκτον, Πρεσβεία και Γρ. ΟΕΥ Πεκίνου, Πρεσβεία Άμπου Ντάμπι, Γρ. ΟΕΥ Ντουμπάι).
Μετά την ανάλυση της υφιστάμενης κατάστασης όσον αφορά την υλοποίηση δράσεων εξωστρέφειας, κατάσταση η οποία χαρακτηρίζεται από έλλειψη συντονισμού, πολυδιάσπαση ενεργειών, επικάλυψη αρμοδιοτήτων, κατακερματισμό πόρων, απουσία εθνικού branding και αμοιβαίες επικαλύψεις, οι συμμετέχοντες συμφώνησαν ότι, υπό το φως της τρέχουσας συγκυρίας, η προώθηση της εικόνας της Ελλάδος και η αναστροφή του κλίματος στο εξωτερικό προϋποθέτουν την ανάληψη άμεσων πρωτοβουλιών σε τρία επίπεδα, με στόχο «να κάνουμε περισσότερα και καλύτερα, με λιγότερα»:
1. Δημιουργία εθνικού brand (σχεδιασμός ενιαίου λογοτύπου, σύνδεση της οικονομίας και του εμπορίου με τον τουρισμό και τον πολιτισμό, προσαρμογή του brand για ειδικότερες προωθητικές ενέργειες).
2. Συνεργασία και συντονισμός φορέων εξωστρέφειας και προσέλκυσης επενδύσεων (τακτική αλληλοενημέρωση, εκπόνηση συνεκτικού και αλληλοϋποστηριζόμενου στρατηγικού προγράμματος, θεσμοθέτηση οργανωτικού και συντονιστικού σχήματος στην Ελλάδα).
3. Αξιοποίηση υποδομών στο εξωτερικό (καταγραφή υφισταμένων υποδομών και ανθρώπινου δυναμικού, συστέγαση υπηρεσιών για μείωση δαπανών, αναζήτηση χορηγιών).
Στη βάση της παρουσίασης και της διεξοδικής συζήτησης που ακολούθησε, οι συμμετέχοντες προχώρησαν στον καθορισμό των επιχειρησιακών διαδικασιών και του τρόπου δράσης των συνεργαζόμενων φορέων στο εξής, δίδοντας προτεραιότητα στην άμεση υλοποίηση του σχεδιασμού, έτσι ώστε να υπάρξουν σύντομα απτά αποτελέσματα.
27 Σεπτεμβρίου, 2012