Σημεία ομιλίας του Γεν. Γραμματέα Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών, κ. Ιωάννη Σμυρλή, στη Ψηφιακή Συνεδρίαση του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας (29.03.2021)

Ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων & Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών και Πρόεδρος της Enterprise Greece, κ. Ιωάννης Σμυρλής,  πραγματοποίησε σήμερα ομιλία στο πλαίσιο της 7ης Συνεδρίασης του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Δυτικής Ελλάδας.    

Σύμφωνα με τον κ. Σμυρλή, κεντρική προτεραιότητά της Γενικής Γραμματείας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας του Υπουργείου Εξωτερικών αποτελεί η στενή, αρραγής και ειλικρινής συνεργασία Κυβέρνησης – Περιφερειών – Φορέων – Επιμελητηρίων - Επιχειρήσεων, ώστε μέσα από στοχευμένες δράσεις οικονομικής διπλωματίας, να επιτευχθεί ο διττός στόχος της προώθησης των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών στις διεθνείς αγορές και της καθιέρωσης της Ελλάδας ως αξιόλογου επενδυτικού προορισμού στην παγκόσμια κοινότητα.

Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Σμυρλής επεσήμανε ότι τόσο οι δύο αμιγώς εξωστρεφείς οργανισμοί του Υπουργείου Εξωτερικών, η Enterprise Greece και ο Οργανισμός Ασφάλισης Εξαγωγικών Πιστώσεων, όσο και το δίκτυο των Πρεσβειών και των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων (Ο.Ε.Υ.) σε όλο τον κόσμο, αποτελούν ένα σημαντικό συνδυασμό εργαλείων και μέσων, που έχουν ως κύριο στόχο την ενίσχυση της επιχειρηματικής κοινότητας.

Ο Γενικός Γραμματέας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας έδωσε έμφαση στο σπουδαίο έργο του Επιμελητηρίου Δυτικής Ελλάδας, το οποίο κατάφερε να σταθεί στο ύψος των περιστάσεων, ακόμα και κάτω από τις ιδιαιτέρως πιεστικές και πρωτόγνωρες συνθήκες που προκάλεσε η πανδημία -μέσω της υλοποίησης πολυάριθμων διαδικτυακών δράσεων, σεμιναρίων και πρωτοβουλιών, για την έγκυρη πληροφόρηση και κατάρτιση των μελών του Επιμελητηρίου.

Ο κ. Σμυρλής επεσήμανε τη δεδομένη βούληση της κυβέρνησης για τη δημιουργία ενός ισχυρού εθνικού Brand Name για τα ελληνικά προϊόντα και τις ελληνικές υπηρεσίες, με την παράλληλη προστασία της μοναδικότητας και της ιδιαιτερότητας των εν λόγω προϊόντων στις διεθνείς αγορές. Τόνισε, τέλος, ότι στόχος της Γενικής Γραμματείας Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων και Εξωστρέφειας, είναι α) η αύξηση των εξαγωγών σε 48% ως ποσοστού επί του ΑΕΠ έως το 2023, από 37% το 2019 και β) η ολοκλήρωση 20 στρατηγικών επενδύσεων μέσα στο 2021.

29 Μαρτίου, 2021