Ψηφιακή Υπηρεσία Διαχείρισης Αιτημάτων

Οι πολίτες μπορούν να χρησιμοποιούν τη νέα Ψηφιακή Υπηρεσία Διαχείρισης Αιτημάτων του Υπουργείου Εξωτερικών για την εξ αποστάσεως επικοινωνία τους με την αρμόδια για τον τόπο κατοικίας τους Προξενική Αρχή. Η λειτουργία της νέας Ψηφιακής Υπηρεσίας ξεκίνησε ήδη και αναμένεται σταδιακά να καλύψει το σύνολο των Προξενικών Αρχών.

Η πρόσβαση των πολιτών θα γίνεται από το σημείο εισόδου e-proxeneio.mfa.gr ή από τις ιστοσελίδες των Προξενικών Αρχών.

Η λειτουργία της Ψηφιακής Υπηρεσίας περιλαµβάνει:
• ψηφιακή υποβολή αιτηµάτων
• ψηφιακή υποβολή των απαιτούµενων δικαιολογητικών
• ψηφιακό έλεγχο των αιτηµάτων από τους υπαλλήλους της Προξενικής Αρχής
• ηλεκτρονική πληρωµή του αντιτίµου των προξενικών υπηρεσιών
• παραγωγή και ψηφιακή αποστολή των αιτούµενων εγγράφων στους πολίτες
• επιλογή ηµεροµηνίας αυτοπρόσωπης παρουσίας του πολίτη στην Προξενική Αρχή, για τις υπηρεσίες που δεν µπορούν να διεκπεραιωθούν ηλεκτρονικά.

Η είσοδος των πολιτών στη νέα Ψηφιακή Υπηρεσία είναι δυνατή με έναν από τους εξής τρόπους: µε χρήση των κωδικών taxisnet ή µε τη λήψη κωδικών μίας χρήσης (OTP) στο e-mail τους (για τους πολίτες που επιθυµούν να εξυπηρετηθούν ως επισκέπτες) ή µε κωδικούς που οι πολίτες μπορούν να λάβουν μέσω σύντοµης διαδικασίας αυθεντικοποίησής τους με επίσκεψή τους στο Προξενικό Γραφείο.

Η Ψηφιακή Υπηρεσία Διαχείρισης Αιτημάτων είναι μέρος του συνολικότερου έργου «Μετασχηματισμός Διαδικασιών Προξενικών Υπηρεσιών» του Υπουργείου Εξωτερικών για το μετασχηματισμό και την ψηφιοποίηση των διαδικασιών των παρεχόμενων Προξενικών Υπηρεσιών, με στόχο τη βελτίωση της εξυπηρέτησης μέσω εναλλακτικών τρόπων διεκπεραίωσης αιτημάτων ταχύτερα ή χωρίς τη φυσική παρουσία των πολιτών, όπου αυτό προβλέπεται, για μία σειρά από διοικητικές διαδικασίες.